وقتی صحبت از دستگاه‌های UPS به میان می‌آید، هیچ راه‌حلی برای همه وجود ندارد، زیرا الزامات برنامه‌های مختلف بسیار متفاوت است. انواع مختلف سیستم های یو پی اس این طیف وسیعی از نیازها را برآورده می کنند. یکی از انواع رایج یو پی اس های تعاملی خطی است که سطح حفاظتی متوسطی را فراهم می کند که برای بسیاری از خانه ها و دفاتر کوچک مناسب است. برای کاربردهای حیاتی‌تر، مانند مراکز داده و محیط‌هایی با تجهیزات الکترونیکی حساس، سیستم UPS با تبدیل دوگانه اغلب انتخاب ارجح است. با توانایی خود در حفظ یک منبع برق پایدار و تمیز، عملکرد بدون وقفه را حتی در هنگام خرابی شبکه تضمین می کند. برخی از سیستم‌های UPS مدرن نیز از باتری‌های لیتیوم یونی پیشرفته استفاده می‌کنند که کارایی ذخیره‌سازی انرژی و طول عمر را افزایش می‌دهند. در نهایت، این دستگاه‌های UPS به عنوان ستون فقرات حفاظت از برق عمل می‌کنند، از مشاغل و عملیات حیاتی در برابر اختلالات پرهزینه ناشی از خاموشی‌های غیرمنتظره محافظت می‌کنند.

 

دستگاه های یو پی اس چگونه کار می کنند

دستگاه به پریز دیواری متصل می شود و آن را به شبکه متصل می کند و سپس دستگاه هایی مانند رایانه، لپ تاپ، صفحه نمایش و روترهای Wi-Fi به UPS وصل می شوند. شما می توانید هر وسیله الکترونیکی را به UPS وصل کنید که ولتاژ کمتری نسبت به ظرفیت دستگاه می کشد. UPS ولتاژ ورودی را از شرکت برق (به عنوان مثال Eskom) دریافت می کند.

 

برق ورودی از طریق یک مبدل داخلی و تنظیم کننده جریان می یابد که جریان را تثبیت می کند. هر ولتاژ اضافی تغییر مسیر داده می شود. برق دریافتی تجهیزات متصل به سیستم از باتری UPS داخل دستگاه پس از تثبیت آن تامین می شود. این باتری جریان پایدار برق و محافظت در برابر ناهنجاری های الکتریکی را ارائه می دهد.

 

چگونه دستگاه های منبع تغذیه بدون وقفه کار می کنند

دستگاه های یو پی اس چقدر عمر می کنند؟

منابع برق اضطراری مختلف برای مدت زمان متفاوتی کار می کنند. اندازه باتری یو پی اس و اندازه باری که می تواند تحمل کند بر مدت زمان دوام آن تأثیر می گذارد. همچنین مهم است که توجه داشته باشید چه چیزی را به آن وصل می کنید. برای مثال، زمانی که یک صفحه نمایش LCD را وصل می کنید، مدت زمان کارکرد باتری کمتر از زمانی است که شارژر تلفن را وصل می کنید.

این مطلب را هم بخوانید :   آموزش زبان انگلیسی رایگان در خانه

 

ظرفیت دستگاه را مقایسه کنید و توان خروجی مورد نیاز دستگاه های الکتریکی خود را در نظر بگیرید. می توانید به مصرف برق و ولتاژ مورد نیاز دستگاه های متصل در مقایسه با ظرفیت باتری یو پی اس نگاه کنید.

 

مزایای استفاده از دستگاه های یو پی اس چیست؟

تجهیزات فناوری اطلاعات و سیستم های کامپیوتری را در صورت از کار افتادن شبکه ایمن و عملیاتی نگه می دارد

با محافظت از برق ورودی آنها در برابر شرایط ولتاژ ناپایدار، طول عمر وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی شما را افزایش می دهد.

با تأمین انرژی کوتاه مدت تجهیزات، زمان را برای خاموش شدن سیستم حیاتی در هنگام قطع برق فراهم می کند.

در هنگام کاهش بار، نیروی پشتیبان باتری را فراهم می کند تا بتوانید به کار خود ادامه دهید

به ژنراتورها اجازه می دهد تا راه اندازی شوند یا در صورت بروز نقص در سیستم الکتریکی، برق پشتیبان شروع به کار کنند

هزینه های وقفه در کسب و کار را کاهش می دهد زیرا حتی اگر برق ورودی از شرکت برق از کار بیفتد، کار می تواند به طور معمول ادامه یابد.

مزایای استفاده از دستگاه های منبع تغذیه بدون وقفه

محدوده حس مجازی دستگاه های یو پی اس

چه به دستگاهی نیاز داشته باشید که مدت زمان طولانی کارکرد باتری را در اختیار شما قرار دهد یا به منبع برق پشتیبان برای خاموش کردن ایمن تجهیزات نیاز داشته باشید، ما یک دستگاه UPS برای شما داریم. ویژگی های اساسی انواع مختلف سیستم های UPS موجود در Virtual Sense Power را کشف کنید:

این مطلب را هم بخوانید :   فیلم خانوادگی- بهترین سایت برای دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم

 

سیستم‌های UPS تعاملی خطی (واحدهای موج سینوسی خالص)

یک یو پی اس تعاملی خطی باید همیشه به دیوار وصل باشد. هنگامی که جریان الکتریسیته طبیعی است، از پریز دیواری، از طریق اینورتر در واحدهای تعاملی خط، جریان می یابد تا باتری UPS را شارژ کند. هنگامی که خاموشی وجود دارد، برق باتری وارد می شود و برق را تامین می کند.

بهترین راه انتخاب یو پی اس صنعتی

فناوری UPS تعاملی خطی معمولاً مقرون به صرفه‌تر از سیستم‌های ups آنلاین با فناوری تبدیل دوگانه است. برای محافظت از لوازم الکترونیکی مصرفی و تجهیزات اداری در برابر نوسانات الکتریکی، کاهش ولتاژ، نوسانات ولتاژ و خاموشی مفید است. با این حال، دستگاه را در برابر تغییرات فرکانس و نویز خط الکتریکی محافظت نمی کند.

ups مخفف چیست؟ UPS مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است. UPS، منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن، تامین بدون وقفه توان مورد نیاز بار مصرفی است، این سیستم بین برق شهر و دستگاه مصرف‌کننده قرار گرفته، علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه، مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف‌کننده می‌شود و برق مورد نیاز تجهیزات مصرف‌کننده مانند سرور و کامپیوتری که تحت تاثیر این نوسانات هستند را با استفاده از برق ذخیره شده در باتری، تامین و محافظت می‌کند و در زمان قطعی برق نیز توان مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند. آنچه مهم است اطمینان از پیکربندی شبکه و برق موجود در مسیر بین داده‌ها، سرور و کامپیوتر‌های موجود در شبکه است.

 

UPS، منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن، تامین بدون وقفه توان مورد نیاز بار مصرفی است.