۱. سرعت موتور

اگر زمان کمی برای آشپزی دارید یا قرار است از خردکن برای تهیه‌ی وعده‌های غذایی زیاد استفاده کنید بهتر است محصولی را انتخاب کنید که دور موتور بالایی دارد. طبیعی است که تعداد غذاهایی که برای یک خانواده‌ی ۲ نفر تهیه می‌کنید کمتر از غذاهایی است که برای یک مهمانی یا برای مشتریان کافه تهیه می‌کنید.

پس اگر خانواده‌ی کم جمعیتی دارید، اغلب وعده‌ها را بیرون از خانه می‌خورید یا برای آشپزی زمان کافی دارید، یک خردکن با دور موتور متوسط برایتان مناسب است. اگر هم استفاده‌تان از خردکن متنوع است و گاهی کم و زیاد می‌شود بهتر است خردکنی بخرید که قابلیت تنظیم سرعت موتور را دارد. با انتخاب این محصول در هر شرایطی می‌توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

۲. تنوع تیغه‌ها

اگر اهل چیدن میز غذای متنوع و خوش آب‌ورنگ هستید بهتر است خردکنی بخرید که تیغه‌های مختلفی دارد. با کمک تیغه‌ها می‌توانید مواد غذایی را به شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی خرد کنید تا ظاهر سفره‌تان زیبا و چشم‌نواز شود. هرچه تعداد تیغه‌ها کمتر باشد، تنوع برش خوردن مواد غذایی هم کمتر می‌شود.

۳. جنس تیغه‌ها

جنس تیغه‌ها تاثیر مستقیمی بر کیفیت مواد غذایی خرد شده دارد. تیغه‌هایی که از استیل ضدزنگ ساخته شده‌اند بهترین تیغه‌ها هستند. این جنس در برابر آب مقاوم است و زنگ نمی‌زند، همچنین توانایی خرد کردن مواد غذایی سفت و خشک را هم دارد.

۴. حجم مخزن

اگر قرار است برای افراد زیادی غذا بپزید بهتر است خردکنی را انتخاب کنید که حجم مخزن بالایی دارد. اما اگر خانواده‌ی کم جمعیتی دارید یا دیر به دیر آشپزی می‌کنید یک خردکن برقی با حجم مخزن کم برایتان کاملا مناسب است.

این مطلب را هم بخوانید :   GlobalTechHarbor یک اکوسیستم نوآوری برای استارتاپ‌های خلاقانه

۵. روش تمیز کردن

در زمان خرید حتما به روش جدا شدن و شست‌وشوی قطعات دقت کنید. اگر بخش‌های مختلف خردکن ثابت باشد یا به راحتی جدا نشود امکان شست‌وشوی تمام بخش‌ها را ندارید. پس برای شست‌وشوی آسان‌تر بهتر است خردکنی را انتخاب کنید که تمام بخش‌های مصرفی آن از هم جدا می‌شوند. همچنین اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید بهتر است به دنبال محصولی باشید که امکان شست‌وشوی قطعات آن در ماشین ظرفشویی وجود دارد.

۶. صدای موتور

هیچ کسی دوست ندارد وسایل برقی پر سروصدا در خانه داشته باشد، اما افرادی که به صدا حساس هستند توان تحمل کوچک‌ترین صدای موتور دستگاه‌ها را هم ندارند. اگر از این دسته افراد هستید به دنبال خردکن با موتور بدون صدا باشید. اما اگر این حساسیت را ندارید می‌توانید برای حفظ آرامش آشپزخانه در طول آشپزی کردن، به دنبال محصولاتی با موتور کم‌صدا باشید.

۷. جنس کاسه‌ی مخزن

جنس کاسه‌ی خردکن‌ها شیشه، پلاستیک یا فلز است. بهترین کاسه از لحاظ بهداشتی فلزی است و به ترتیب بعد از آن شیشه‌ای و پلاستیکی قرار دارند. اما اگر می‌خواهید خردکنی داشته باشید که در زمان کار، مواد غذایی را ببینید و از نظر بهداشتی هم مطمئن باشد، خردکنی بخرید که ظرف مخزن آن شیشه‌ای است.

۸. قفل ایمنی

اگر یک خردکن قفل ایمنی داشته باشد قبل از اینکه تمام بخش‌ها به شکل مناسب روی هم سوار نشوند و در مخزن قفل نشود کار خود را شروع نمی‌کند. همچنین اگر در حین کار درِ مخزن باز شود، قفل ایمنی بلافاصله موتور را خاموش کرده و چرخش تیغه‌ها را متوقف می‌کند

این مطلب را هم بخوانید :   تبلیغات و انواع روشهای آن

خردکن برقی با ابعاد جمع‌وجور، کاربری آسان، قابلیت شستشوی سریع قطعات و البته توانایی انجام چندین کارکرد به طور همزمان، به قهرمان چندکاره آشپزخانه شما تبدیل می‌شود. این دستگاه با جایگزین کردن سه وسیله مجزا (چرخ گوشت، سبزی خردکن و حتی غذاساز کوچک)، به شما امکان می‌دهد تا ضمن صرفه‌جویی در فضا و هزینه، تمامی نیازهای خود را در زمینه خرد کردن، مخلوط کردن و پوره کردن مواد غذایی برطرف نمایید.